Bratislavský samosprávny kraj
Správa
o výchovno-vzdelávacej ?innosti, jej výsledkoch a podmienkach
za školský rok 2010/2011
Spojená škola s vyu?ovacím jazykom ma?arským, Senec Lichnerova 71, 903 01 Senec
Predkladá:
Mgr. Zuzana Kontárová
riadite?ka školy
pe?iatka školy a podpis
Základné identifika?né údaje o škole:
Názov školy: |
Spojená škola s vyu?ovacím jazykom ma?arským |
|
Adresa školy: |
Lichnerova 71,90301 Senec |
|
Telefónne ?íslo: |
02/45923424 |
|
Fax: |
02/45923424* |
|
Internetová adresa: |
||
E-mailová adresa: |
||
Zria?ovate?: |
Bratislavský samosprávny kraj, Sabinovská 16, 820 05 Bratislava 25 |
|
Vedúci zamestnanci školy |
||
Funkcia |
Meno a priezvisko |
|
riadite?ka školy |
Mgr. Zuzana Kontárová |
|
Rada školy
Rada školy pri Spojenej škole s vyu?. jaz. mad'. v Senci bola ustanovená v zmysle § 24 zákona NR SR ?. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov po vo?bách d?a 29. marca 2010. Funk?né obdobie za?alo d?om 1. apríla 2010 na obdobie 4 rokov.
?lenovia rady školy
P. ?. |
Meno a priezvisko |
Funkcia |
Zvolený (delegovaný) za |
1. |
Ing. Szilárd Németh |
predseda |
zria?ovate?a |
2. |
Ing. Hajnalka Csépl?ová |
podpredsední?ka |
pedagogických zamestnancov |
3. |
Ing. Ladislav Gujber |
?len |
zria?ovate?a |
4. |
Ing. István Pomichal, PhD. |
?len |
zria?ovate?a |
5. |
Mgr. Zoltán Sándor |
?len |
pedagogických zamestnancov |
6. |
Katarína Mátyušová |
?len |
nepedagogických zamestnancov |
7. |
Ing. Mikuláš Bertók |
?len |
rodi?ov |
8. |
Ing. Eva Halászová |
?len |
rodi?ov |
9. |
Veronika Gyengeová |
?len |
študentov |
Informácia o ?innosti rady školy za školský rok 2010/2011
Rada školy zasadala v šk. r. 2010/2011 pri riešení každej závažnej skuto?nosti týkajúcej sa chodu školy (v 1. polroku trikrát, v 2. polroku dvakrát), vyjadrila sa k problémom pedagogicko-organiza?ným, personálnym a materiálnemu zabezpe?eniu výchovno-vzdelávacieho procesu.
Zaoberala sa hlavnými úlohami a zameraním študijného programu gymnázia a strednej odbornej školy podnikania na školský rok 2010/2011. Podporila zavedenie nového odboru u?ite?stvo pre materské školy a vychovávate?stvo. Oboznámila sa s podmienkami, kritériami a výsledkami prijímacieho konania do prvého ro?níka štúdia a s výchovno-vzdelávacími výsledkami v školskom roku 2010/2011.
Poradné orgány riadite?a školy - predmetové komisie a metodické združenia
Predmetové komisie |
vedúci PK |
jazykovedná komisia |
Mgr. Františka Majorošová |
prírodovedná komisia |
Mgr. Karol Kajtár |
komisia spolo?enskovedných predmetov |
Mgr. Katarína Gilbert |
komisia odborných predmetov |
Ing. Csépl?ová Hajnalka |
Vedúci PK na za?iatku školského roka vypracovali celoro?né plány jednotlivých PK (do ktorých rozpracovali úlohy nachádzajúce sa v pláne školy), ktoré boli schválené na prvom zasadnutí predmetových komisií.
Schva?ovali tematické výchovno-vzdelávacie plány a kontrolovali ich plnenie. Riešili aktuálne problémy svojich vyu?ovacích predmetov. ?lenovia, ktorí sa zú?astnili seminárov organizovaných metodicko-pedagogickými centrami, referovali o ich priebehu a o problémoch, ktoré boli riešené. ?lenovia jednotlivých PK spolupracovali pri zostavovaní a vypracovaní maturitných zadaní.
Zasadnutia PK sa konali štyrikrát po?as školského roka, na ktoré bola prizvaná aj riadite?ka školy. Zo zasadnutí PK sa vyhotovili zápisnice.
Po?et žiakov školy za školský rok 2010/2011
Gymnázium 4- ro?né štúdium.
Ro?ník |
Stav k 15. 9. 2010 |
Stav k 31.08.2011 |
||||
Po?et tried |
Po?et žiakov |
Z toho integrovaných |
Po?et tried |
Po?et žiakov |
Z toho integrovaných |
|
1. |
1 |
4 |
0 |
1 |
5 |
0 |
2. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4. |
1 |
8 |
0 |
1 |
8 |
0 |
Spolu |
2 |
12 |
0 |
2 |
13 |
0 |
Stredná odborná škola podnikania 4- ro?né štúdium
Ro?ník |
Stav k 15. 9. 2010 |
Stav k 31. 8. 2011 |
||||
Po?et tried |
Po?et žiakov |
Z toho integrovaných |
Po?et tried |
Po?et žiakov |
Z toho integrovaných |
|
1. |
1 |
7 |
0 |
1 |
8 |
0 |
2. |
1 |
11 |
1 |
1 |
11 |
1 |
3. |
1 |
20 |
0 |
1 |
20 |
0 |
4. |
1 |
23 |
0 |
1 |
23 |
0 |
Spolu |
4 |
61 |
0 |
4 |
62 |
0 |
Po?et prijatých žiakov do prvého ro?níka strednej školy, údaje o po?toch a úspešnosti uchádza?ov o prijatie
Prijímacie konanie do prvého ro?níka strednej školy:
|
Po?et prihlásených žiakov |
Po?et úspešných žiakov v prijímacom konaní |
Po?et prijatých žiakov |
Po?et zapísaných žiakov |
gymnázium |
19 |
19 |
19 |
10 |
škola podnikania |
12 |
12 |
12 |
6 |
u?ite?stvo pre MŠ a vych. |
10 |
10 |
10 |
10 |
Žiaci prijatí do vyšších ro?níkov:
1 žia?ka do II. SOŠP zo strednej odbornej školy z Mostovej.
Výsledky hodnotenia a klasifikácie žiakov
Koncoro?ná klasifikácia – gymnázium
|
I. G |
II. G |
III. G |
IV. G |
MJL |
1,75 |
- |
- |
1,63 |
SJSL |
2,25 |
- |
- |
1,75 |
DEJ |
1,75 |
- |
- |
- |
NOS |
- |
- |
- |
1,13 |
ANJ |
2,25 |
- |
- |
2,50 |
KAJ |
- |
- |
- |
2,25 |
NEJ |
2,25 |
- |
- |
2,13 |
MAT |
2,00 |
- |
- |
1,88 |
INF |
1,50 |
- |
- |
1,75 |
FYZ |
2,00 |
- |
- |
1,75 |
CHE |
2,00 |
- |
- |
- |
BIO |
1,50 |
- |
- |
1,25 |
GEO |
1,50 |
- |
- |
1,75 |
TEV |
1,25 |
- |
- |
- |
API |
2,25 |
- |
- |
- |
EKO |
1,75 |
- |
- |
- |
UaK |
1,00 |
- |
- |
- |
Priemer triedy |
1,78 |
- |
- |
1,82 |
Koncoro?ná klasifikácia – SOŠP |
||||
|
I. SOŠP
|
II. SOSP |
III. SOŠP |
IV. SOSP |
MJL |
2,25 |
2,54 |
2,00 |
3,04 |
SJSL |
2,75 |
2,64 |
2,50 |
3,17 |
ANJ |
2,75 |
3,00 |
2,50 |
2,88 |
NEJ |
2,63 |
3,20 |
3,20 |
3,14 |
OBN |
1,00 |
3,09 |
- |
- |
DEJ |
2,50 |
2,72 |
- |
- |
MAT |
2,50 |
2,54 |
2,40 |
2,52 |
EKL |
1,50 |
2,18 |
- |
- |
TEV |
1,25 |
1,60 |
1,00 |
1,00 |
EKO |
1,75 |
2,81 |
- |
- |
POD |
- |
- |
2,10 |
2,65 |
MAN |
- |
2,18 |
- |
- |
POP |
- |
- |
- |
2,86 |
MRK |
- |
- |
2,40 |
2,48 |
U?T |
- |
2,90 |
2,25 |
2,39 |
INF |
1,00 |
1,72 |
1,50 |
1,56 |
PRN |
- |
- |
1,90 |
2,56 |
POK |
1,00 |
1,45 |
- |
- |
ADK |
1,38 |
1,63 |
1,85 |
1,78 |
HVY |
2,13 |
- |
- |
- |
POA |
- |
- |
1,90 |
1,56 |
KSJ |
- |
- |
- |
- |
CVF |
1,25 |
1,54 |
1,20 |
2,69 |
Odb. prax |
- |
- |
1,50 |
- |
Priemer triedy |
1,87 |
2,32 |
2,14 |
2,38 |
Maturitné skúšky
Výsledky externých meraní - maturitné skúšky
|
IV. G |
IV. SOSP |
Po?et žiakov prihlásených na MS |
8 |
23 |
Po?et žiakov, ktorí neukon?ili posledný ro?ník |
0 |
0 |
Po?et žiakov, ktorí konali ÚFI? |
8 |
23 |
Po?et žiakov, ktorí úspešne ukon?ili MS |
7 |
21 |
Po?et žiakov, ktorí majú povolenú opravné skúšky |
1 |
2 |
Po?et žiakov, ktorí majú povolenú opakova? celú MS |
0 |
0 |
Priemer triedy na UFIC |
1,92 |
2,88 |
Externá ?as? MŠ - gymnázium
Predmet |
Po?et žiakov prihlásených na MS |
z toho pásalo ECMS |
úspešnos? úrove? B2 |
percentil úrove? B2 |
úspešnos? úrove? BI |
percentil úrove? BI |
Poz. |
Ma?arský jazyk a literatúra |
8 |
8 |
46,1 |
- |
|
|
bez rozl. úrovne |
Slovenský jazyk a slovenská literatúra |
8 |
8 |
52,3 |
- |
|
|
bez rozl. úrovne |
Anglický jazyk |
5 |
5 |
- |
- |
47,0 |
|
- |
Nemecký jazyk |
3 |
3 |
- |
- |
31,7 |
|
- |
Ústna maturitná skúška - gymnázium
Predmet |
Po?et žiakov |
PFI? v % |
Známky na ústnej skúške |
Priemer |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
MJL |
8 |
77,67 |
1 |
4 |
2 |
1 |
- |
2,38 |
|
SJSL |
8 |
66,97 |
3 |
4 |
0 |
1 |
- |
1,88 |
|
|
|
B2 |
BI |
|
|
|
|
|
|
ANJ |
5 |
- |
64,0 |
3 |
1 |
1 |
- |
- |
1,60 |
NEJ |
3 |
- |
56,66 |
- |
1 |
1 |
- |
1 |
3,33 |
DEJ |
2 |
- |
2 |
- |
- |
- |
- |
1,00 |
|
INF |
1 |
- |
1 |
- |
- |
- |
- |
1,00 |
|
BIO |
3 |
- |
1 |
2 |
- |
- |
- |
1,67 |
|
GEO |
2 |
- |
1 |
- |
- |
1 |
- |
2,50 |
Externá ?as? MS - SOSP
Predmet |
Po?et žiakov prihlásených na MS |
z toho písalo ECMS |
úspešnos? úrove? B2 |
percentil úrove? B2 |
úspešnos? úrove? BI |
percentil úrove?
|
Poz. |
Ma?arský jazyka literatúra |
23 |
23 |
41,1 |
- |
- |
- |
bez rozl. úrovne |
Slovenský jazyk a slovenská literatúra |
23 |
23 |
44,1 |
- |
- |
- |
bez rozl. úrovne |
Anglický jazyk
|
9 |
9 |
- |
- |
38,3 |
- |
- |
Nemecký jazyk |
14 |
14 |
- |
- |
30,8 |
- |
- |
Ústna maturitná skúška - SOŠP
Predmet |
Po?et žiakov |
PFI? v % úrove? B |
Známky na ústnej skúške |
Priemer |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
MJL |
23 |
63,96 |
1 |
8 |
6 |
7 |
1 |
2,96 |
|
SJSL |
23 |
54,66 |
2 |
4 |
7 |
10 |
- |
3,09 |
|
|
|
B2 |
BI |
|
|
|
|
|
|
ANJ |
9 |
- |
53,33 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
NEJ |
14 |
- |
53,57 |
2 |
2 |
7 |
3 |
- |
2,79 |
Teor. ?as? odborn. predmetov |
23 |
- |
3 |
5 |
6 |
8 |
1 |
2,96 |
Praktická ?as? odborných predmetov: 2,82
Percento úspešnosti pri maturitných skúškach: 91 % úspešne zmaturovaných žiakov z celkového po?tu maturujúcich.
Zoznam uplat?ovaných študijných odborov, ich zameraní v školskom roku 2010/2011
Gymnázium
Trieda |
Študijný odbor, zameranie |
|||
I. G |
|
7902 |
500 |
všeobecné |
II. G |
|
7902 |
500 |
všeobecné |
III. G |
|
7902 |
500 |
všeobecné |
IV. G |
|
7902 |
500 |
všeobecné |
SOŠP
Trieda |
|
Študijný odbor, zameranie |
|
|
I. SOŠP |
|
6341 600 škola podnikania |
|
|
II. SOŠP |
|
6341 600 škola podnikania |
|
|
III. SOŠP |
|
6341 600 škola podnikania |
|
|
IV. SOŠP |
|
6341 600 škola podnikania |
|
|
Po?et zamestnancov a plnenie kvalifika?ného predpokladu pedagogických zamestnancov školy
Zamestnanci školy spolu |
20 |
Po?et pedagogických |
16 |
Z toho: |
|
- kvalifikovaní |
16 |
- nekvalifikovaní |
0 |
- rozširujú si vzdelanie |
0 |
- zvyšovanie klasifikácie |
0 |
Po?et nepedagogických |
4 |
Z toho: |
|
- Školský psychológ |
- |
- špeciálny pedagóg |
- |
- upratova?ky |
2 |
- škôl. kuchy?a a jedále? |
- |
- administratívni pracovníci |
2 |
Spolu po?et zamestnancov SŠ |
20 |
Z toho pedagogických |
16 |
Zoznam u?ite?ov a ich aprobácia:
V pracovnom pomere na dobu neur?itú
|
INF – MAT (MD)
|
|
Ekonóm |
|
TEV |
|
RJ – DEJ – ESV (ukon?ený pracovný pomer 8.2.2011) pracovný |
|
MJL – SJL |
|
CHE-BIO (MD) |
|
DEJ – FIL – ANJ |
|
MJL – NEJ (RD, MD) |
|
MJL – SJL (ukon?ený pracovný pomer od novembra 2009) PN) |
|
MJL – DEJ (MD) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V pracovnom pomere na dobu ur?itú:
|
|
- Fillerová Kristína, Mgr. MAT – GEO
- Hlavatý Alexander, Mgr. MAT – FYZ – INF
- Horáková Romana, Mgr. SJL – NEJ
- Kajtár Karol, Mgr. BIO – CHE
- Majorošová Františka, Mgr. MJL – DEJ
- Margita Švardová, Mgr. katechétka
Odbornos? vyu?ovania v školskom roku 2009/2010
Predmet |
Po?et u?ite?ov neodborne vyu?ujúcich daný predmet |
Manažment |
1 (2 vyu?. hod.) |
Slov. jaz. a slov. lit. |
1 (15 vyu?. hod.) |
Právna výchova |
2 (4 vyu?. hod.) |
Informatika |
1 (1 vyu?. hod.) |
Náuka o spolo?nosti |
2 (5 vyu?. hod.) |
Cvi?ná firma |
1 (6 vyu?. hod.) |
Zoznam nepedagogických zamestnancov školy:
- Katarína Mátyusová - pracovní?ka ekonomického úseku
- Mária Rovenská - pracovní?ka ekonomického úseku
- Mária Horváthova - upratova?ka
- Mária Petrovi?ová - upratova?ka
?alšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov školy za školský rok 2010/2011
Forma vzdelávania |
Po?et vzdelávaných |
Priebeh vzdelávania /po?et |
||
ukon?ilo |
pokra?uje |
za?alo |
||
Rozšírenie aprobácie |
- |
- |
- |
- |
1. kvalif. skúška |
- |
- |
- |
- |
Pedagogickí pracovníci školy sa priebežne zú?ast?ujú na rôznych školeniach, seminároch organizovaných oboma metodickými centrami v Bratislave. Mgr. Karol Kajtár a Mgr. Zuzana Kontárová sa zú?ast?ujú vzdelávania v projekte Modernizácia vzdelávania v SŠ a v šk. roku 2009/2010 absolvovali prvý modul (projekt pozostáva z troch modulov). Mgr. Karol Kajtár a Mgr. Zoltán Sándor sa zú?astnili na školení o funkcii predsedov predmetových maturitných komisií. Mgr. Zuzana Kontárová sa prihlásila na funk?né vzdelávanie, ktoré za?ne v októbri 2011.
Projekty, do ktorých sa škola zapojila
Názov projektu |
Termín za?atia realizácie projektu |
Termín ukon?enia realizácie projektu |
Výsledky |
Projekt HKV (Núcem) |
Máj 2011 |
Jún 2011 |
Úspešnos? z predmetov SJSL, MJL |
Modernizácia vzdelávania |
December 2009 |
2013 |
Vzdelávajú sa dvaja u?itelia – IKT |
Projekt BGA |
Jún 2011 |
15. 11. 2011 |
Trojd?ová exkurzia 40 žiakov |
Aktivity a prezentácia školy na verejnosti
Aktivity organizované školou |
Aktivity, do ktorých sa škola zapojila |
De? otvorených dverí |
De? narcisov |
Dni Alberta Molnára Szencziho |
Prednes cirkevnej poézie Ve?ký Meder |
Okresné a krajské kolo sú?aže „Poznaj slovenskú re?" |
KLOKAN, EXPERT |
Vydávanie školského ?asopisu |
Zbierka pre Úniu materských centier |
Imatrikulácia |
Dni nezábudiek 2010 |
Športový de? |
Medzinárodný ve?trh cvi?ných firiem |
Spolo?ný spomienkový kultúrny program so žiakmi spriatelenej školy z Mosonmagyaróváru |
Senecký karneval |
Viano?ná výzdoba školy a viano?ný koncert |
De? matiek |
Svie?kový pochod proti AIDS |
Besedy so spisovate?mi a básnikmi, organizátor MSKS, Senec |
Kurz ochrany ?loveka a prírody |
Ocenenie od primátora mesta pre najúspešnejších študentov |
Matematický klokan |
Matematická sú?až – Hurbanovo |
Prednášky a besedy so zástupcami VS |
Matematické dni Károlya Nagya – Komárno |
Návštevy divadelných a filmových predstavení (Bratislava. Komárno, Senec) |
Okresné kolo Olympiády v AJ |
Protidrogový koncert |
Okresné kolo v halovom futbale |
Sústredenie s psychologi?kou na tému obchodovanie s ?u?mi |
Regionálna sú?až v basketbale študentov SŠ v rámci BSK, okres Senec |
Školské kolo O?P |
Svetový de? boja proti AIDS -svie?kový pochod |
Školské kolo matematickej olympiády |
Ú?as? na rod. združ, a na triednych hod. ZS okresu Senec, Galanta a Dunajská Streda |
Pingpongový turnaj v škole |
Celosl. sú?až vo futbale medzi gymn. s vjm |
Poznávací výlet v Gbelciach a v Ma?arsku |
Prednášky pre žiakov 4. ro?. org. so zástupcami Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny v Senci |
De? detí |
Návšteva múzea v Senci a v Bratislave |
Na konci školského roka sa organizujú poznávacie výlety do rôznych ?astí Slovenska, do Ma?arska a tematické exkurzie pre študentov k u?ivu dejepisu, literatúry, náuky o spolo?nosti, biológie a geografie.
Okrem týchto aktivít prispievame ?lánkami o akciách školy do miestnych a regionálnych novín a zverej?ujeme výsledky prijímacích skúšok na internetovej stránke školy.
So žiakmi spriatelených škôl z Mosonmagyaróváru sa pravidelne stretávame na športových aktivitách a kultúrnych podujatiach.
Prvýkrát sme nadviazali kontakt so školou z K?szegu.
Dosiahnuté výsledky v |
predmetových olympiádach a sú?ažiach
|
|
||||
Názov sú?aže, olympiády |
Umiestnenie |
Medzinárodné sú?aže |
||||
|
Regionálne kolo |
Krajské kolo |
Celoslovenské kolo |
Názov sú?aže |
Umiestnenie |
|
Geografická sú?až Karpetská panva 2011 |
1 žiak úspešný riešite? |
|
|
Matematická sú?až Konkoly -Thege Miklós v Hurbanove |
2. miesto v kat. pre 1. ro?ník |
|
Matematický klokan - |
|
|
14. 24. |
|
|
|
Olympiáda z matematiky |
úspešný riešite? |
reprezentácia školy |
|
Konkoly-Thege matem. sú?až -Hurbanovo |
2. |
|
Olympiáda anglického jaz. |
2. |
|
|
|
|
|
Pekná ma?arská re? |
|
reprezentácia školy |
|
|
|
|
Poznaj slovenskú re? |
|
3. |
bronzové pásmo |
|
|
|
Sú?až M. Tompu v prednese poézie a prózy |
1. |
reprezentácia školy |
|
|
|
|
Recita?ná sú?až J. Farkasa |
1. |
|
|
|
|
|
Jazyková sú?až medzi gymn. s VJM |
reprezentácia školy |
|
|
|
|
|
Halový futbal |
reprezentácia školy |
|
|
|
|
|
O?P |
reprezentácia školy |
|
|
|
|
|
Florbalový turnaj |
reprezentácia školy |
|
|
|
|
|
Zo školských lavíc do Športovej haly Elán |
reprezentácia školy |
|
|
|
|
|
Šachový turnaj |
1. |
|
|
|
|
|
Výsledky inšpek?nej ?inností vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole
Komplexná inšpekcia v našej škole po roku 2000 nebola vykonaná. Tematická inšpekcia bola vykonaná od 19. 01. 2010 do 22. 01. 2010. Správa o výsledkoch inšpek?nej ?innosti vykonanej v d?och od 19. 01. 2010 do 22. 01. 2010 bola prerokovaná na pracovnej porade pedagogických zamestnancov a na zasadnutí Rady školy pri Spojenej škole s vyu?. jaz. ma?. Následná kontrola o dodržaní prijatých opatrení bola vykonaná v septembri 2010.
Priestorové a materiálno-technické podmienky školy
Škola má zriadené a využíva tieto odborné u?ebne:
ve?kú a malú telocvi??u (spolu s Gymnáziom Antona Bernoláka), odbornú u?eb?u pre vyu?ovanie chémie, u?ebne výpo?tovej techniky (v jednej sú po?íta?e, dataprojektor a keramická tabu?a, v druhej sú po?íta?e, fax, ?ierno-biela a farebná laserová tla?iare?), dve jazykové u?ebne, u?eb?u pre vyu?ovanie administratívy a korešpondencie.
Škola má pä? kabinetov, ktoré majú dobré vybavenie, ktoré sa priebežne obnovujú, sú vybavené po?íta?mi, resp. notebookmi, tla?iar?ami. V zborovni sa nachádza televízor a zariadenie pre školský rozhlas, kopírovací stroj.
V školskej knižnici sa nachádza viac ako 5000 publikácií. V budúcnosti by bolo dobré investova? do školskej knižnice, ktorá by sa mohla využíva? na besedy, príp. ako ?itáre?.
Škola má k dispozícii školský dvor, ktorý sa postupne dáva do poriadku a žiaci tam budú môc? trávi? vo?né chvíle cez dlhšie prestávky.
Škola má spolo?nú jedále? s Gymnáziom Antona Bernoláka.
Po?as školského roka sa dop??ajú moderné u?ebné pomôcky, ?o umož?uje tvorivejšie a efektívnejšie vyu?ovanie. Pri obnove školských pomôcok nám pomáha ZRPŠ.
Škola nemá zabezpe?ený bezbariérový prístup, ani upravené triedy a hygienické zariadenia pre potreby žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
Finan?né a hmotné zabezpe?enie výchovno-vzdelávacej ?innosti školy
Názov školy:
Spojená škola s vyu?ovacím jazykom ma?arským, Lichnerova ?.71, 903 01 Senec
Organiza?né zložky školy:
Gymnázium Alberta Molnára Szencziho – Szenczi Molnár Albert Gimnázium s vyu?ovacím jazykom ma?arským
Stredná odborná školy podnikania – Vállalkozói Szakközépiskola s vyu?ovacím jazykom ma?arským
Rozpo?tová organizácia s právnou subjektivitou vykonáva výchovno-vzdelávaciu ?innos?. Správcom budovy je Gymnázium Antona Bernoláka v Senci.
I?O: 30797799
Po?et tried: 6
z toho 2 triedy gymnázium
4 triedy škola podnikania
Vyu?ovací jazyk: ma?arský jazyk
Vyu?ovanie cudzích jazykov: anglický jazyk, nemecký jazyk
Po?et pracovníkov k 31.12.2010 12,9 fyzických 13
z toho pedagogickí pracovníci 9,9 fyzických 10
THP 1 fyzických 1
prevádzkoví pracovníci 2 fyzických 2
Rozpis rozpo?tu a jeho plnenia za rok 2010
Gymnázium Schválený Upravený ?erpanie
___________________________________ rozpo?et_____________ rozpo?et______________
Bežné výdavky celkom z toho : 30 172 € 85 265 € 70 177 €
Mzdový fond 22 317 € 45 403 € 40 721 €
Poistné a príspevky do pois?ovní 7 855 € 16.072 € 13.833 €
Tovary a služby 0 23 590 € 15 446 €
Bežné transfery (náhrada za
PN zamestnanca -prvých 10 dní) 0 200 € 177 €
Schválený rozpo?et bol cielene zvýšený o 55 093 €, a to na:
5.500 €: úprava rozpo?tu - normatívny rozpis rozpo?tu PK
.31.303 €: na dofinancovanie mzdových prostriedkov
.17.697 €: na dofinancovanie prevádzky (hlavne na vykrytie energie)
.....212 €: odmena exter. predsedov a ?lenov mat. komisie
.....868 €: na vzdelávacie poukazy
Pri maximálnych úsporných opatreniach sme ušetrili 15.088 €.
SOŠP Schválený Upravený ?erpanie
_________________________________ rozpo?et_________ rozpo?et___________________
Bežné výdavky celkom z toho: 119 316 € 126 345 € 121 845 €
Mzdový fond 76 796 € 76 048 € 76 047 €
Poistné a príspevky do pois?ovní 27 032 € 25 095 € 25 091 €
Tovary a služby 15 488 € 16 525 € 12 031 €
Bežný transfery (náhrada za
do?asnú PN zam. náhr. za
prvých 10 dní) 0 8.677 € 8 676 €
Schválený rozpo?et bol upravený o 7 029 €, a to:
6 700 € úprava rozpo?tu - normatívny rozpis rozpo?tu PK
329 € odmena exter. predsedov a ?lenov mat. komisie
Neuhradené faktúry škola k 31. 12. 2010 nemala.
Komentár k ?erpaniu za rok 2010
Finan?né prostriedky schválené pre SOŠP boli použité na mzdy, fondy, tovary a služby. Zo zoskupenia 630 Tovary a služby sa hradili bežné opravy, bol vykonaný nákup kancelárskych potrieb a ?istiace potreby, ?alej sa hradili telekomunika?né výdavky, všeobecné služby, ako aj stravovanie zamestnancov. Finan?ne sme zabezpe?ili chod školy.
Finan?né prostriedky schválené pre gymnázium sme museli po obdržaní schváleného rozpo?tu rozporova?, nako?ko nám chýbalo 49 000 €.
Pri maximálnych úsporných opatreniach sme v roku 2010 ušetrili 19. 588 €.
Cie?, ktorý si škola ur?ila v koncep?nom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia
Pre školský rok 2010/2011 škola ur?ila tieto ciele:
- zavies? nový odbor od septembra 2011
- Na?alej zvyšova? konverza?né schopnosti žiakov v slovenskom a cudzích jazykoch
- Zvýši? po?et žiakov v záujmových krúžkoch
- Zvýši? vybavenos? úrovne u?ebne informatiky
- Doplnenie školskej knižnice
- Upev?ova? fyzické i duševné zdravie, telesný a pohybový rozvoj žiakov
Plnenie vytý?ených cie?ov:
- Bod ?. 1: od septembra 2011 otvárame nový odbor u?ite?stvo pre MŠ a vych.
- Bod ?. 2: Pokra?ovali sme v zavedení konverzácie v slovenskom, anglickom a nemeckom jazyku vo všetkých ro?níkoch gymnázia a strednej odbornej školy podnikania.
- Bod ?. 3: Zapájali sme žiakov do krúžku anglického jazyka, tvorby webových stránok, biológie, ú?tovníctva, z nemeckého jazyka, matematiky a programovania. Žiaci sa zú?astnili na rôznych športových sú?ažiach.
- Bod ?. 4 sa plní priebežne.
- Bod ?. 5 sa plní priebežne.
- Bod ?. 6.sa plní priebežne.
Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úrove? výchovy a vzdelávania zlepši? (vrátane návrhov opatrení)
A. Silné stránky
- vysoká kvalifikovanos? pedagogických pracovníkov
- ?alšie vzdelávanie pedagógov
- dobrá úrove? zru?nosti u?ite?ov v oblasti IKT
- dobré vybavenie odborných u?ební, cvi?nej firmy a kabinetov
- dobrá vybavenos? školskej knižnice
- dobré podmienky pre vyu?. TEV (2 telocvi?ne)
- dobrá spolupráca so ZRPŠ, so školskou radou, s ob?ianskymi združeniami, s vedením mesta, so spolo?enskými organizáciami, s Mestskou knižnicou,
- s Pedagogickopsychologickou porad?ou v Senci a s Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny v Senci
- dobrá spolupráca s okolitými základnými a strednými školami
- optimálne priestorové podmienky
B. Slabé stránky
- zlý stav sociálnych zariadení;
- zlý stav školskej knižnice, u?ebne strojopisu a chemického laboratória;
- absencia športových ihrísk pre ?ahkoatletické disciplíny.
C. Príležitosti
- dobré podmienky pre vzdelávanie žiakov v oblasti informatiky, odborných
predmetov a jazykov;
de? otvorených dverí;
- zapojenie sa do projektu Bethlen Gábor Alap.
D. Riziká
- Nepriaznivý demografický vývoj.
Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania a uplatnenie žiakov na pracovnom trhu alebo ich úspešnos? prijímania na ?alšie štúdium
|
IV. G |
IV. SOŠP |
Po?et žiakov |
8 |
23 |
po?et hlásiacich na VŠ |
6 |
9 |
po?et prijatých na VS |
2 |
2 |
prijatí percentuálne |
33 |
22 |
po?et neprijatých |
4 |
7 |
neprijatých percentuálne |
66 |
77 |
po?et zamestnaných |
5 |
7 |
po?et zamestnaných percentuálne |
62 |
30 |
?alšie informácie o škole:
Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania:
Žiaci majú zostavený rozvrh hodín tak, aby mali dostato?né množstvo prestávok: po 1. a 4. hodine pä? minút, po 2., 5. a 7. hodine desa? minút, po 3. hodine dvadsa? minút, po 6. hodine dvadsa?pä? minút (obed?ajšia prestávka).
Vo?no?asové aktivity školy
Na škole pracovali krúžky: anglického jazyka, tvorby webových stránok, biológie, ú?tovníctva, z nemeckého jazyka, matematiky a programovania. Navštevovali sme divadelné, filmové predstavenia a zú?astnili sme sa na výchovných koncertoch. Pre žiakov školy sa organizovali exkurzie, poznávacie výlety.
Spolupráca školy s rodi?mi, poskytovanie služieb žiakom a rodi?om
Právo rodi?ov spo?íva hlavne v tom, aby boli vždy informovaní zo strany školy o prospechu, dochádzke a správaní svojho die?a?a. Poskytne sa im takto možnos? v spolupráci so školou spolo?ne rieši? prípadný vzniknutý problém ich syna/dcéry. Rodi?ia majú umožnené úradné záležitosti vybavova? denne po?as pracovnej doby v kancelárii riadite?ky alebo na sekretariáte bez ?asového obmedzenia. O prospechu žiakov sa môžu rodi?ia informova? u triednych a ostatných u?ite?ov, tak na rodi?ovskej schôdzi, ako aj individuálne po dohode s príslušným u?ite?om.
V prípade vzniknutia problémov v u?ení, správaní alebo dochádzke žiaka škola informuje rodi?ov o tejto skuto?nosti. Za najdôvernejší postup v tejto situácií je osobný rozhovor s rodi?mi. Vytvorí sa týmto spôsobom atmosféra užšieho kontaktu. Triedny u?ite? môže získa? vzácne informácie o žiakovi, jeho rodinnom prostredí, o jeho osobných problémoch. Tieto skuto?nosti v spolupráci s rodi?mi môžu vzniknutý problém ?astokrát pozitívne rieši?. V prípade ak sa jedná o závažný problém so žiakom /alkohol, drogy/ spolu s rodi?mi ho možno rieši? aj so zapojením odborníka.
Vzájomné vz?ahy medzi školou a žiakmi, rodi?mi a inými subjektami, ktorí sa na výchove podie?ajú
Škola sa snaží o efektívnu, bezproblémovú spoluprácu so zria?ovate?om s cie?om zabezpe?enia plynulej prevádzky školy.
Rada školy pôsobí nasledovne:
a) pozostáva z 9 ?lenov,
b) riadi sa vlastným štatútom,
c) zasadá vždy pod?a potreby, najmenej štyrikrát do roka,
d) rieši vždy aktuálne problémy.
ZRPŠ funguje takto:
a) pozostáva z 12 ?lenov,
b) spolupracuje s pedagógmi,
c) zasadá vždy pod?a potreby,
d) organizuje rôzne aktivity, ako napr. plesy, MDD.
V škole pôsobí aj študentská rada, ktorá má predsedu a zo všetkých ro?níkov študentov zastupujúcich svoju triedu. Zasadajú pod?a potreby pod vedením pedagóga. Študentská rada má možnos? zorganizova? rôzne akcie (návšteva kina, divadla, kvízy, ples, diskotéka a pod.).
Škola udržiava kontakt s vedeniami škôl a školskými radami okolitých základných a stredných škôl. Výmenou skúseností pedagógov a podrobnou analýzou ?asto analogických problémov takto môžeme dospie? ku konštruktívnym návrhom pre výchovno-vzdelávací proces.
Sú?asný stav, problémy, navrhnuté opatrenia
Najvä?ším sú?asným problémom je ve?ký pokles žiakov na škole. Po?as školského roku 2010/2011 navštevovalo našu školu 74 žiakov, z nich 31 maturantov, prvákov bolo iba dvanás?. Neotvorili sa dva ro?níky v gymnáziu, a to triedy II. G a III. G. Problémy sa riešili a priebežne riešia nasledovne:
- venova? zvýšenú pozornos? kvalite vyu?ovacieho procesu;
- vykonáva? hospitácie - riadite?ka, predseda PK, ale aj navzájom pedagógovia;
- zvýši? komunikáciu s rodi?mi oh?adom problémov;
- nájs? vhodných pedagógov na vyu?ovanie niektorých predmetov;
- zavies? nový odbor u?ite?stvo pre MŠ a vychovávate?stvo.
Výchovno-vzdelávacie výsledky v školskom roku 2010/2011
Výsledky hodnotenia a klasifikácie žiakov:
ro?ník |
po?et žiakov |
prospeli s vyzn. |
prospeli ve?mi dobre |
prospeli |
Neprospeli z 1predmetu |
neprospeli z 2 predmetov |
neprospeli z 3 predmetov |
I. G |
5- |
3 |
1 |
1 |
- |
- |
- |
II. G |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
III. G |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
IV. G |
8 |
3 |
3 |
2 |
- |
- |
- |
I. SOŠP |
8 |
1 |
3 |
4 |
- |
- |
- |
II. SOŠP |
11 |
1 |
2 |
8 |
- |
- |
- |
III. SOŠP |
20 |
1 |
8 |
11 |
- |
- |
- |
IV. SOSP |
23 |
2 |
5 |
16 |
- |
- |
- |
Po?et vymeškaných hodín:
ro?ník |
po?et žiakov |
spolu |
Na 1 žiaka |
neospravedlnené |
neospraved. na 1 žiaka |
I. G |
4 |
506 |
126,5 |
- |
- |
II. G |
- |
- |
- |
- |
- |
III. G |
- |
- |
- |
- |
- |
IV. G |
8 |
1308 |
163,5 |
- |
- |
I. SOŠP |
8 |
1575 |
196,8 |
0 |
0 |
II. SOŠP |
11 |
2056 |
186,9 |
6 |
0,54 |
III. SOŠP |
20 |
2235 |
111,7 |
0 |
0 |
IV. SOŠP |
23 |
2982 |
129,6 |
9 |
0,39 |
V I. G jedna žia?ka má osobitný spôsob školskej dochádzky.
Hodnotenie žiakov:
ro?ník |
pochvala riad. |
pochvala tried. u?. |
pokarhanie tried. u?. |
pokarhanie riad. |
znížená známka zo správania |
I. G |
3 |
- |
- |
- |
- |
II. G |
- |
- |
- |
- |
- |
III. G |
- |
- |
- |
- |
- |
IV. G |
3 |
0 |
2 |
- |
- |
I. SOSP |
2 |
3 |
- |
- |
- |
II. SOŠP |
2 |
1 |
4 |
1 |
- |
III. SOŠP |
3 |
4 |
4 |
- |
- |
IV. SOŠP |
2 |
- |
1 |
5 |
- |
Správu o výchovno-vzdelávacej ?inností školy vypracovali:
Mgr. Zuzana Kontárová, riadite?ka školy
Katarína Mátyušová – pracovní?ka ekonomického úseku, údaje o finan?nom a hmotnom zabezpe?ení
Správa je vypracovaná v zmysle:
- Vyhlášky MŠ SR ?. 9/2006 o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej ?innosti,
jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení - Metodického usmernenia ?. 10/2006-R k vyhláške MŠ SR ?. 9/2006
- Koncepcie školy na roky 2010-2014
- Plánu práce Spojenej školy s vyu?. jaz. ma?. v Senci na školský rok 2010/2011
- Vyhodnotenia plnenia plánov práce jednotlivých metodických združení a predmetových komisií
- Informácie o ?innosti Rady školy pri Spojenej škole s vyu?ovacím jazykom ma?arským v Senci
Prerokované v pedagogickej rade d?a 03.10. 2011
Stanovisko rady školy:
Rada školy pri Spojenej škole s vyu?ovacím jazykom ma?arským v Senci odporú?a Bratislavskému samosprávnemu kraju ako zria?ovate?ovi schváli? Správu o výchovno-vzdelávacej ?innosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2010/2011.
Prerokované d?a 20.09. 2011
Ing. Szilárd Németh
predseda Rady školy pri Spojenej škole
s vyu?ovacím jazykom ma?arským v Senci
Stanovisko zria?ovate?a
Bratislavský samosprávny kraj ako zria?ovate? Spojenej školy s vyu?ovacím jazykom ma?arským v Senci schva?uje Správu o výchovno-vzdelávacej ?innosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2010/2011.
V Bratislave 20.12.2011
v. r. Ing. Pavol Frešo